Welcome Scraps, Graphics and Comments
More Images & Orkut Scraps

Melati Putih Recent Post

get this widget here

10 November 2011

Pelbagai Perubatan Pelik Di Serata Dunia



Peruvian Ety Napadenschi, yang sedang hamil elapan bulan, disentuh oleh ikan lumba-lumba bernama Wayra selama menjalani sesi terapi untuk perempuan hamil di sebuah hotel di Lima . Terapi ini diyakini boleha menstimulasi otak bayi dalam perut. Suara frekuensi tinggi dari ikan lumba-lumba diyakini boleha mengembangkan kemampuan neuron.




Seorang pesakitn sedang menjalani rawatan cupping di Huangzhiguo Traditional Chinese Massage and Acupuncture Clinic, Shanghai . Cupping diyakini boleh mengeluarkan panas dari dalam tubuh. Terapi ini menggunakan gelas yang dipanaskan sebelum ditempatkan di atas belakang badan pesakit.




Seorang lelaki China sedang menjalani terapi sengatan lebah untuk mengatasi rhinitis, peradangan di membran dalam hidungnya, di sebuah klinik di Duqu Town of Xi'an, China . Doktor di klinik tersebut juga menggunakan sengatan lebah untuk mengatasi penyakit seperti rematik dan arthritis.




Lelaki ini memasukkan wajahnya ke dalam akuarium berisi ikan garra rufa, ikan yang digunakan untuk perawatan kulit, dalam acara Beautyworld Japan trade fair di Tokyo.




Seorang laki-laki yang ditutupi lumpur duduk di kolam lumpur yang diyakini memiliki khasiat ubat di 'danau keajaiban/Lagoon of Miracles', di Chilca , Peru . Danau keajaiban dengan warna kehijauan yang dikelilingi oleh kolam lumpur ini dinyatakan boleh menyembuhkan bermacam penyakit seperti penyakit kulit contohnye jerawat, kurap, kudis dan lain-lain.




Perubatan ini dikenali dengan nama Kenari. Seorang perempuan sedang menerima rawatan tradisional China dengan sebuah kenari di mata dan daun moxa kering yang disumbat di telinga. Ia dijalankan di sebuah klinik di Jinan, ibu kota Shandong.

Tiada ulasan: